24 Temmuz 2010 Cumartesi

Makyaj Yapmayı nasıl öğrendiysem, Yemek yapmayı da öğrenebilirim.

Herkes bilir, benim yemekle pek aram yoktur. Yani aslında yemesini severim fakat yapmaya gelince işler bozulur. Gurme kıvamında bir anneannem olunca bizi -annem ve beni- hiç bir zaman mutfağa sokmamıştır. Babam mesela o da çok çok iyi bir gurme aşçıdır. O bana mutfakta küçük işler verir ve zevkle yaparım. Fakat Yüksel-anneannem- mutfağına girilmesinden hoşlanmaz, kalabalık yaptığımızı düşünür.

LA'e gitmeden önce aldı beni bir telaş. İç sesim "Ulan Amerikaya gidiyoruz fakat orda ne yer ne içerim, bir omlet yapmayı biliyorum bir makarnayı. Başka bi şey bildiğim yok.  Her gün fast food çekilmez zaten sağlıksız napıcam ben orda şimdi???!!!??" dedi. İç sesim dedi demesine bendeki panik daha da fazlalaştı. AÇ KALICAAAAAM diye.

İstanbulda gittim D&R'a, yemek kitapları bölümüne girdim. Bakıyorum "sağlıklı tarifler"olan kitaplara. Bir de York Test yaptırdım* Her b.ka intoleransım çıktı. Ne buğday yiyorum ne kayısı, ne inek sütü, ne peynir. Ancak Ayva yerim ben bu gidişle. Acaba ayva tatlısı mı öğrensem? Neyse sonuç olarak Aslıhan Sabancının Glütensiz Yemek tarifleri kitabını aldım. İçeriği de çok şirin. Öyle de kolay anlatıyor ki 5dakikada bitcek sanki. O derece.

Aldım koydum bavula. Ama o yetmez. Çeşmedeyim ya, Yüksel'e gittim. Yüksel "El ver baa" dedim. Neden dedi? "EE, Yemek yapıcam yoksa aç kalırım Amerikada dedim." En çok sevdiğim Zeytinyağlı Fasulye. Hem intoleransım da yok ona. YAŞASINNNNNN!

Geçtik biz Düdüklü Amcanın karşısına. Yüksel anlatıyo, ben dinliyorum. Ama öyle profesyonel ve ezbere anlatıyor ki, sanırsınız ben kırk yıllık aşçıyım bütün tarifleri hooop beynime çekiyorum.

Öyle bir şey olmadı tabii. Ben öğrenemedim. Dikkatim dağıldı. Zaten burda olcak iş diil bu. İş başa düşünce öğrenilir. Bir de ne yalan söyliyim, korkutum. Düdüklü Amcayı patlatırım filan diye. O patlatma da nasıl oluyorsa bilemedim. Korktum işte.

Sonuç olarak. Yemek yapma çabam ilk gün başarısızdı. Ama Aslıhan Sabancının kitabına güveniyorum. Orda çok kolay anlatılıyor yee.

Makyaj yapmaya da böyle başlamıştım, gerçi boya moya daha kolay gelmişti. Şimdi zeytin yağı mağı daha zor ve vıcık vıcık ama olsun. Şimdi cillop gibi fondöten/pudra sürüyorum, eye liner çekiyorum* hem de fırçayla. Bunları nasıl öğrendiysem, Zeytinyağlı fasulye de yapabilirim. Ulan istiyim yeter ki, Karnı yarık yapar, ellerimle açtığım mantıya antre olarak sunarım.



Saygılar.




*York Test: Besin İntoleransı testi. Hangi besinlere alerjiniz olduğunu filan gösteriyor. Şak diye. Yaptırdık ama her şeye intoleransım çıktı. Bakalım noolcak.

2 yorum:

  1. o yalanda, bu delilikte:))

    YanıtlaSil
  2. Piyasada gıda duyarlılığı testi yapan bir çok merkez var ancak bu konuda sağlık sebeplerimden dolayı ihtiyacım olduğu için ayrıntılı bir araştırma yaptım ve imupro ve yorktest ile ilgili geniş bilgi sahibi oldum. ImuPro elisa metodu ile yapılmaktadır ve ancak damardan alınan kan örneği ile yapılmaktadır. Yorktest ise parmaktan alnınan kan ile yapılıyor. Damardan alınan kan bu noktada daha doğru sonuçlar vermektedir. Ayrıca yorktest damardan alınan kan ile yapılıyor ve sonuçlar yurt dışına gönderilirken çeşitli problemler çıkabiliyor. imupro gıda duyarlılık testi Merkezi İstanbul Nişantaşı'nda bulunan kendi laboratuarlarında uygulanan bir test olduğu için sonuçları daha güven verici.

    YanıtlaSil